22 Kasım 2020 – Covid19

Pandemi tam gaz devam ediyor. Temmuz ayında tam da artık pandemiden, okulların kapalı olmasından, çocukların evde tepemde olmalarından ötürü yorulmuş ve bunalmışken, harika bir tatil fırsatı çıktı karşıma. Kardeşim ve eşi, annemlerin yazlığınının olduğu sitede bir buçuk aylık bir ev kiraladılar ama hemen ardından, biz ancak 5 gün orada kalabiliriz illa sen çocukları al git değerlendir, dediler. Bu muhteşem fırsat, kardeşimden bana bir hediye, pandemi döneminde bir güzellik, bir kıyak gibi geldi. Çocukları kaptığım gibi gittim. Hayatımın en güzel tatili oldu diyebilirim. Şükürler olsun 🙏

Temmuz ayını Marmaris’te güneş, deniz, kitap, kahve, kum ile geçirdik… Ev şipşirin, muhteşem güzellikte enerjisi olan, harika bir evdi. Üstelik, eski sahibini de tanıyorum. Senelerce terasta oturan, gelip geçerken bize selam veren, benim çocukların bebekliğini bilen bir yaşlı amca… Malesef vefat etmiş. Oğlu da evi bize kiraladı. Evin ilk kiracısı biz olduk. İlk gece çocuklarla birlikte onun ruhu için dua ettik. Sonra da o evde son derece keyifli bir yaz tatili geçirdik. Onun okuduğu kitaplar, dinlediği cd’ler, hatta buzdolabının üzerinde sayfa aralarında notları ile Kuranı Kerim… Notlarına baktım tabi, neler dikkatini çekmiş, merak ettim. Kendime bir mesaj olarak aldım. Annemler hemen önümüzdeki evde, ikisi de bize inanılmaz destek oldular. Babam alışverişlerimizi yaptı, getirdi motoruyla, bazen annem çocukları aldı yanına ben atladım bisiklete markete gittim, alışverişimi yaptım. Keyif için… Çocuklar arkadaş edindiler, akşamları bahçede oynadılar. Sanki Covid 19 dondu bizim için. Gayet içe kapanık dikkatli yaşadık ama ya plajda ya evde olduğumuzdan kimseye yaklasmadığımızdan maske takmamıza gerek kalmadı. Gündemi takip de etmeyince epey bir koptum dünyadan, rahatladım. Bol bol okudum. Harikaydı. Şükran 🙏

Döndük ve Ağustos ayı yine evde çocuklarla geçti, zordu. Eylül yine aynı, zor. Ekim’de artık Timur’u tam zamanlı yuvaya verdik ve rahatladım.

Bu arada Temmuz ayı da dahil olmak üzere bu süreçte online derslerime devam ettim.

Ekim ayında eve öğrenci almaya başladım. Okulların açık olması sebebiyle bir iki öğrenci aldım. Malesef çok uzun sürmedi. Kasım’da yeniden yasaklar başladı. Evde ders vermeyi durdurdum. Okullar kapandı. Zaten İnci Eylül ve Ekim aylarında haftada 2 gün okula gidiyordu. Ama Kasım’da o da sona erdi. Ama bir güzel haber, anaokulları kapanmadı. Sanırım Timur devam edecek. Hastalık son derece yayılmış durumda. Ama uzmanlar çocukların anaokuluna gitmeleri taraftarı. Avrupa’da da tüm okullar yüzyüze eğitim yapıyor, üstelik maskesiz. Sanırım biz de göndereceğiz Timur’u.

Dedim ya Kasım ayında yeniden evlere kapandık. Tıpkı Mart ayında olduğu gibi. Restoranlar kapanınca bana bir haller oluyor. Son on yıldır, haftada bir gün ailecek dışarda kahvaltı ediyoruz… Bu bana çok iyi geliyor, ailemize de iyi geliyor. Bunun dışında ailecek yaptığımız bir aktivitemiz yok çünkü. Bunu yapamayacak olmak beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Ama aklıma bisiklet geldi. İnci henüz iki tekerlekli bisiklet kullanmayı bilmiyordu. Babamdan rica ettim. Hemen ikisine de birer bisiklet aldı sağolsun 🙏 İnci iki günde öğrendi. Şimdi sıra Timur’da. Aklımdaki şu, yeni aile aktivitemiz, sahilde bisiklete binmek…

Bu arada, Ekim itibari ile işlerim yoğunlaştı. Bu sene kendime yeni bir yatırım yapıyorum. ACE American Council on Exercise kurumundan online eğitim satın aldım. Fitness Personal Trainer Eğitimi. Bir yandan ona çalışıyorum. Tasavvuf okumalarına devam. Minik minik adımlarla. İbadet sıfır malesef… Ama yardımı arttırmaya yönelik ufak tefek adımlarım oluyor. Hizmet ederek ibadet açığını kapatmaya yönelik bir gafil çaba.

İşte böyle… Hayat hızlı akıyor. Kendimi meşgul tutuyorum, işime, mesleğime, aileme ve kendime odaklanıyorum. Bence psikolojik olarak bu süreci çok sağlam bir duruşla geçiriyorum hala, Allah’a bin şükür. Etrafımızda çok vaka var ama ailemizden biri yakalanmadı çok şükür. Arkadaş çevremizde atlatanlar oldu iyileştiler 🙏 bundan sonra da her zamanki gibi Allah’a emanet yola devam. Umarım en hayırlı şekilde kolaylıkla atlatalım bu zor zamanları ve herşey güzel olsun 🙏

Bu yazı Günlük kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.